Attila İlhan 3242343



Join the forum, it's quick and easy

Attila İlhan 3242343

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    Attila İlhan

    LiS.
    LiS.
    Admin
    Admin


    Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 212
    Paylaşım Gücü Paylaşım Gücü : 424
    Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 16/07/10
    Nerden Nerden : Kocaeli

    Attila İlhan Empty Attila İlhan

    Mesaj tarafından LiS. Paz Tem. 18, 2010 7:05 pm



    Attila İlhan

    ( 1925)

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    1925
    yılında İzmir’in Menemen ilçesinde doğdu.İstanbul Üniversitesi Hukuk
    Fakültesi’ndeki yüksek öğrenimini yarıda bıraktı, gazete ve dergilerde
    çalıştı. Demokrat İzmir Gazetesi Genel Yayın Müdürlüğü ve
    Başyazarlığından Ankara’da Bilgi Yayınevi Danışmanlığına geldi
    (1973-1980). Çeşitli gazetelerde köşe yazarlığını sürdürdü (1968- )
    (Yeni Ortam, Dünya, Milliyet, Söz, Güneş, Meydan) 1950’li yıllarda
    Vatan Gazetesi’nde sinema eleştirileri yazdı, senaryo yazarlığına
    başladı. Senaryolarında Ali Kaptanoğlu adını kullandı. Bel başlı
    filmleri: Yalnızlar Rıhtımı (Lütfi Akad), Ateşten Damlalar (Memduh Ün),
    Rıfat Diye Biri (Ertem Gönenç), Şoför Nebahat (Metin Erksan), Devlerin
    Öfkesi (Nevzat Pesen), Ver Elini İstanbul (Aydın Arakon). Şimdi
    İstanbul’da bağımsız yazar.



    İlk şiiri Balıkçı Türküsü, Yeni Edebiyat gazetesinde çıkmıştı (sayı:
    23,1.10.1941), ilk düzyazısı ise (Kültürümüz Üzerine Düşünceler)
    Balıkesir’de yayınlanan Türk Dili Gazetesi’nde (29.10.1944). Duvar
    kitabına aldığı Cabbaroğlu Mehemmed şiirinin 1946 CHP Şiir
    Yarışması’nda ikincilik almasıyla tanındı.Şairliğinin ilk on yılını,
    destan boyutlarıyla ve duygusal, gergin bir hava içinde, İkinci Dünya
    Savaşı’nın Avrupa’yı saran bezginlik çöküntülerini yansıtmaya adamıştı.
    Zamanla (1955- ) toplumcu kollayışı bırakmamakla birlikte tek insanın
    duygu dünyasından kesitler verdi; artistik abartmalarla ve yerli dünya
    görüşüne de yaslanarak, bireysel temaları işledi. Aynı gerginlik ve
    gerilim kendine özgü bir söz dizim ve hazinesiyle at başı, çarpıcı
    benzetmelerle zenginleşmiş romanlarında da görülür. Eleştiride uzun
    zaman toplumcu gerçekçilik ilkelerine bağlı kalmıştı.



    ESERLERİ

    Şiir kitapları: Duvar (1948), Sisler Bulvarı (1954),Yağmur Kaçağı
    (1955), Ben Sana Mecburum (1960), Bela Çiçeği (1962), Yasak Sevişmek
    (1968), Tutkunun Günlüğü (1973), Böyle Bir Sevmek (1977), Elde Var
    Hüzün (1982), Korkunun Krallığı (1987), Ayrılık Sevdaya Dahil (1993).



    Romanları: Sokaktaki Adam (1953), Zenciler Birbirine Benzemez (1957),
    Kurtlar Sofrası (1963/64), Bıçağın Ucu (1973), Sırtlan Payı (1974),
    Yaraya Tuz Basmak (1978), Fena Halde Leman (1980), Dersaadet’te Sabah
    Ezanları (1981), Haco Hanım Vay (1984), O Karanlıkta Biz (1988).



    Gezi notları: Abbas Yolcu (1957).



    Deneme-anı türü: Hangi Sol (1970), Hangi Batı (1972), Faşizmin Ayak
    Sesleri (1975), Hangi Seks (1976), Hangi Sağ (1980), Gerçekçilik Savaşı
    (1980), Hangi ****** (1981), Batının Deli Gömleği (Gazete yazıları,
    1981), İkinci Yeni Savaşı (1983), Sağım Solum Sobe (Gazete yazıları,
    1985), Yanlış Erkekler Yanlış Kadınlar (1985), Ulusal Kültür Savaşı
    (1986), Sosyalizm Asıl Şimdi (1991), Aydınlar Savaşı (1991), Kadınlar
    Savaşı (1992), Hangi Edebiyat (1993), Hangi Laiklik (1995),Hangi
    Küreselleşme (1997), Bir Sağ Kırmızı Karanfil

    (gazete yazıları, 1988).



    Senaryosunu yazdığı Sekiz Sütuna Manşet (6 bölüm) 1982’de, Kartallar
    Yüksek Uçar (12 bölüm) 1984’te, Yarın Artık Bugündür 1986’da, Yıldızlar
    Gece Büyür (16 bölüm) 1992’de, Tele-Flaş (13 bölüm) 1993’de TV dizisi
    olarak oynandı. Atilla İlhan’ın Bütün Şiirleri Bilgi Yayınevi
    tarafından basılıyor (1983).



    Tutuklunun Günlüğü kitabıyla Türk Dil Kurumu 1974 şiir Ödülü’nü,
    Sırtlan Payı romanıyla da 1974-1975 Yunus Nadi Armağanı’nı kazandı.


      Forum Saati Cuma Mayıs 17, 2024 7:27 am