Gimp Filtreleri - 8 3242343



Join the forum, it's quick and easy

Gimp Filtreleri - 8 3242343

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    Gimp Filtreleri - 8

    LiS.
    LiS.
    Admin
    Admin


    Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 212
    Paylaşım Gücü Paylaşım Gücü : 424
    Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 16/07/10
    Nerden Nerden : Kocaeli

    Gimp Filtreleri - 8 Empty Gimp Filtreleri - 8

    Mesaj tarafından LiS. Paz Tem. 25, 2010 3:59 pm

    Gimp Filtreleri - 8


    Web siteniz, duvar kâğıdınız ya da görsel çalışmalarınız için birkaç
    basit ayarla doku ve desen üretmek istiyorsanız tarama filtreleri tam
    size göre demektir. İnanılmaz şekilde gerçekçi şekiller, yapraklar,
    çiçekler, dallar hatta ağaçlar bile oluşturabileceğiniz IFS Fractal
    filtresi de bu başlık altında yer alıyor. Yeni kullanıcıların en çok
    merak ettikleri konulardan biri olan geometrik şekillerin Gimp ile
    nasıl çizileceği meselesine ise, Gfig filtresi içerdiği çizim
    araçlarıyla önemli bir çözüm sunuyor. Bütün bu konular ve daha
    fazlasını yazı içinde bulabilirsiniz.
    Bölüm 13: Tarama Filtreleri


    13.1. Plasma
    Filtre tamamen doymuş renklerden bir görünüm oluşturur. Kuvvetli
    renkler bazen rahatsız edici olsa da renksizleştirdiğinizde çok ilginç
    yüzeyler elde edebilirsiniz.
    Gimp Filtreleri - 8 Tarama_filtreleri_1m

    • Random Seed: Rastgele sıralama ögelerini kontrol eder.
    • Turbulence: Oluşacak plazmanın karmaşıklığını
      kontrol eder. Büyük değerler soyut yağlı boya çalışmalarındaki gibi
      sert bulut görünümü verirken küçük değerler sis, sigara dumanı gibi
      daha yumuşak bir bulut görünümü üretir.

    13.2. Fog
    Yeni bir katman oluşturarak çalışmanıza sis görünümü katar.

    • Layer name: Sis katmanına vermek istediğiniz isim.
    • Fog color: Oluşturmak istediğiniz sisin rengini yandaki renk paletinden seçiyorsunuz.
    • Turbulence: Sisin yoğunluğunu ve dağılım miktarını belirler.
    • Opacity: Sis katmanının saydamsızlık miktarını ayarlar.

    13.3. Solid Noise
    Solid noise filtresi harika bir doku oluşturucudur. Gri ölçeklidir
    ve renkli bir resme uygulasanız bile var olan arka plan katmanının
    üstüne yeniden yazar. Ayrıca Warp, Bump Map gibi harita filtreleri için
    çok güzel yer değiştirme haritaları oluşturabilirsiniz. “Turbulence”
    ayarı ile çok gerçekçi bulut görünümleri elde edebilirsiniz.

    • Random Seed: Filtrenin rastgele davranışını
      kontrol eder. Değeri elle klavyeden girebileceğiniz gibi “New seed”
      düğmesine basarak rastgele bir değer üretilmesini de sağlayabilirsiniz.
      “Randomize” ifadesi seçiliyse klavyeden değer girişine izin verilmez ve
      filtre kendi bir değer oluşturur.
    • Turbulent: Eğer seçerseniz, bulut, sigara dumanı, su üstünde yüzen yağ gibi çok ilginç görünümler elde edebilirsiniz.
    • Detail: Gürültü dokusundaki detay miktarını
      belirler. Büyük değerler detayı arttırır ve gürültüyü küçük parçalar
      şeklinde göstererek katı bir görünüm sunar. Küçük değerlerse daha
      yumuşak ve bulutsu görünümler oluşturur.
    • Tileable: Eğer seçiliyse döşeme olarak
      kullanabileceğiniz bir gürültü elde edersiniz. Örneğin web sayfanızın
      döşemesi olarak kullandığınızda kesişim yerleri belli olmayan dikişsiz
      bir görünüm oluşturur.
    • X / Y Size: Gürültünün x (yatay) ve y (dikey) doğrultusundaki görünüm miktarı ve boyutunu ayarlar.

    13.4. Difference Clouds
    Solid noise filtresi ile aynı ayar ve özelliklere sahiptir. Bu
    filtreden ayrıldığı nokta, uygulama olarak Fark katman kipini
    kullanmasıdır.

    13.5. Flame
    Değişik fraktal modelleri üretebilen bir filtredir. Filtre
    penceresinde rendering ve kamera değerlerini düzenleyebilirsiniz. Bu
    filtre 1024x768 resimlerde çalışırken maalesef daha büyük resimlerde
    düzgün neticeler vermez.
    Gimp Filtreleri - 8 Tarama_filtreleri_2m

    • Düzenle: Dokuz farklı önizlemenin bulunduğu yeni
      bir pencere açar. Merkezde seçili desen ve çevresinde bu desenden
      türetilmiş sekiz farklı görünüm yer alır. Merkezdeki desene fareyle
      tıklayarak farklı değişkenler elde etmek mümkündür. Çeşitlemelerin
      farklı görünümleri için variation menüsünde yer alan listeden değişik
      temalar seçebilirsiniz.
    • Aç: Önceden kaydedilmiş Flame ayar dosyasını açmanızı sağlar.
    • Kaydet: Sonraki çalışmalarınızda kullanmak üzere mevcut filtre ayarlarınızı kaydetmenize olanak sağlar.

    Rendering ayarları:

    • Parlaklık: Flame nesnesinin parlaklığını ayarlar.
    • Kontrast: Parlak ve karanlık bölgeler arasındaki karşıtlığı ayarlar.
    • Gamma: Orta parlaklıktaki bölgelerde gama düzenlemesi yapar.
    • Sample Density: İşlenmiş desenlerin çözünürlüğünü
      ayarlar. Ön izlemede bir değişiklik olmaz. Büyük değerler düz ve
      yumuşak işleme yaparken küçük değerler sprey ya da parçalı bulutlu bir
      görünüm katar.
    • Color map: Flame deseninin renk harmanını
      ayarlamak için farklı seçenekler sunar. Açılır listeden gradyen (geçiş
      efekti) seçilir ve seçili gradyen araç kutusunda görünür.

    Kamera ayarları:

    • Zoom: Oluşturulan desene zoom (yakınlaştırma) yapmanızı sağlar.
    • X/Y: Oluşturulan Flame efektinin resim üstünde istediğiniz bölgeye taşımanıza yardımcı olur.

    13.6. IFS Fractal
    Fraktal tabanlı üstün yetenekli filtrelerden biridir. İnanılmaz
    şekilde gerçekçi şekiller, yapraklar, çiçekler, dallar hatta ağaçlar
    bile oluşturabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken nokta, pencerede yer
    alan üçgenlere çok küçük değişiklikler yapmanız gerektiğidir. Aksi
    halde ekrandan taşan, kontrolü zor desenler oluşabilir. Alışıp
    mantığını kavradıktan sonra gerçekçi bir yaprak ya da ağaç yapmak size
    çok kolay gelecektir. Bu filtrenin kullanımıyla ilgili örnek
    uygulamalara GimpTr sitesinden ulaşabilirsiniz.
    Gimp Filtreleri - 8 Tarama_filtreleri_3m
    Filtre penceresinde solda fraktala ait bileşen penceresi, sağda ön
    izleme ekranı, üstte çeşitli araçlar ve altta seçenek düğmeleri yer
    almaktadır.

    • Araç çubuğu: Taşı, döndür, perspektif, yeni, sil, geri al, yinele gibi çeşitli araçların yer aldığı çubuktur.
    • Spatial Transformation: Fraktalla ilgili bilgi verir ve koordinat, açı, döndürme açısı gibi değerlerin elle girilmesine izin verir.
    • Simple color transformation: Seçili fraktal bileşeninin rengini değiştirir.
    • Full color transformation: Her bir renk kanalı ve alfa kanalı için renk belirlemenizi sağlar.
    • Scale Hue/Value: Farklı renklerde çok sayıda
      fraktalınız varsa renkler her biri için harmanlanır. Kısaca fraktalın
      renklendirmeden ne derece etkileneceğini belirler.

    13.7. Checkerboard
    Katman içeriğini değiştirerek dama tahtası görünümlü bir desen
    oluşturur. Desen renkleri, araç kutusunda ön ve arka plan renklerinden
    alınır.

    • Psychobilly: Dama tahtasına kuş tüyü yorgan görünümü verir.
    • Size: Dama tahtasında yer alan karelerin boyutunu belirler.

    13.8. CML Explorer
    Doku oluşturma filtrelerinin en önemlisidir. Çok beceriklidir ama
    bir o kadar da karmaşık bir yapıya sahiptir. Cellular Automata isimli
    bir matematik yöntem kullanır. Hue, Saturation, Value, Gelişmiş, Diğer
    ve Misc.ops sekmeleri altında çok sayıda ayar bulunur.
    Gimp Filtreleri - 8 Tarama_filtreleri_5m

    • New seed, Fix seed, Random seed: Filtrenin
      rastgele değerler üretmesini sağlar. “New Seed” düğmesine bastığınızda
      filtrenin değişik bir rastgele kaynağı kullanılır. Yapılan değişiklik
      önizleme penceresinde görülür. “Fix seed” düğmesi, filtre ögelerini
      koruyup aynı efektin yeniden üretilmesinde kullanılır. “Random seed”
      rastgele değerler üretir.


    • Aç, Kaydet: Bu düğmeler doku ayarlarını sonradan kullanılmak üzere bir dosya olarak kaydeder.
    • Hue sekmesi: HSV renk modelinde çalışır. Hue (renk
      tonu) ayarlarını bu sekme altında yapabilirsiniz. Ayarların içeriğini
      yazmaya kalksak kalın bir kitap elde etmiş oluruz. En doğrusu deneyerek
      tecrübe kazanmaktır.
    • Saturation sekmesi: HSV renk modelinin doygunluk bileşenlerinin ayarlarının yapıldığı sekmedir. Seçenekler Hue sekmesinin benzeridir.
    • Value Sekmesi: HSV renk modelinin parlaklık bileşenlerinin ayarlarının yapıldığı sekmedir. Seçenekler Hue sekmesinin benzeridir.
    • Gelişmiş sekmesi: Üç HSV kanalının ( renk tonu, doygunluk ve parlaklık ) ayarlarını yapar.
    • Others sekmesi: Resim görünümü ve rastgelelikle ilgili farklı değişkenlerin bulunduğu sekmedir.
    • Miscellaneous options sekmesi: Kopyalama ve
      yükleme ile ilgili farklı seçeneklerin bulunduğu sekmedir. Kopyalama
      ayarları bir HSV kanalındaki bilginin bir başka kanala aktarılmasını
      sağlar. Yükleme ayarlarıyla önceden kullanılan ayarları
      yükleyebilirsiniz. Bütün ayarların yüklenmesini istemiyorsanız, kaynak
      ve bir de hedef kanalı seçebilirsiniz.

    13.9. Diffraction Patterns
    Kırınım ve dalga girişim dokuları oluşturur. Frekans, dış hatlar ve
    kenar keskinliği değerlerini ayarlamanıza izin verir. Burada dokunun
    parlaklık, saçılma ve polarizasyon değerlerini de belirleyebilirsiniz.
    Önizlemesi otomatik olmadığı için her seferinde güncelle düğmesine
    basmanız gerekir. Karmaşık, rengarenk dokular oluşturmak için çok ideal
    bir filtredir.
    Gimp Filtreleri - 8 Tarama_filtreleri_6m

    13.10. Grid
    Resminize ızgara ekler. Kullanılacak kılavuz çizgilerin genişlik,
    boşluk, renk gibi değerleri kullanıcı tarafından ayarlanabilir.
    Izgaranın yatay ve düşey çizgileriyle kesişim yerleri için ayrı ayrı
    ayarlar vardır. Öntanımlı olarak yatay ve düşey değerler birlikte
    simetrik olarak uygulanır. Sadece birini değiştirmek istediğinizde
    pencerede görünen simgeye tıklayarak zinciri ayırmanız gerekir.
    Gimp Filtreleri - 8 Tarama_filtreleri_7m

    • Width: Yatay, düşey ızgara çizgilerinin ve kesişim (Intersection) yerlerinin kalınlığını ayarlar.
    • Spacing: Izgara çizgileri arasındaki mesafeyi ayarlar. Intersection değişkeni kesişim noktaları arasındaki boşluğu temizler.
    • Offset: Sol üst köşeye göre ızgara çizgilerinin konumunu belirler.
    • Color Selectors: Izgara çizgileri ve kesişim yerlerinin renklerini belirlememize izin verir.

    13.11. Jigsaw
    Resminizi bir yapboza dönüştürür. Kenarlarda düzeltme (antialising)
    kullanılmadığı için bir miktar düzleştirme (Örneğin Gaussian Blur ile
    hafif bulanıklaştırma), görünümü güzelleştirebilir.
    Filtre uyguladıktan sonra yapbozun bazı parçalarını seçmek
    isterseniz, beyaz dolu başka bir katmana filtreyi uygulayın, katman
    kipini üstüne koyup yapın ve araçlar kutusundaki sihirli değnekle
    istediğiniz parçayı seçin.
    Gimp Filtreleri - 8 Tarama_filtreleri_8m

    • Number of Tiles: Yatay ve düşeyde kullanılacak döşeme sayısını belirler.
    • Bevel Width: Yapboz parçalarının kenar eğimini
      ayarlar. Örneğin ahşap yapboz için küçük değerler, mukavva yapbozlar
      içinse büyük değerler kullanılır.
    • Highlight: Her bir parçanın kenarlarında görünecek
      aydınlanma miktarını belirler. Bunu yapbozun yapıldığı maddenin
      parlaklığı olarak da düşünebilirsiniz. Bu değer Bevel width
      değeri ile de ilişkilidir. Kural olarak yapboz parçalarının sayısı
      arttıkça Bevel ve highlight değerleri de azaltılmalıdır. Öntanımlı
      değerler 500X500 benek resim için uygundur.


    • Jigsaw Style: İki çeşit yapbozdan birini seçebilirsiniz. Düz çizgili görünüm için square, kavisli parçalar için Curved stili kullanılır.

    13.12. Maze
    Seçili katmanın içeriğini silerek, üstüne en aşağıdaki gibi siyah beyaz labirent deseni üretir.
    Gimp Filtreleri - 8 Tarama_filtreleri_9m

    • Width/Height: Labirentteki yolların sayısını belirler. Küçük width ve height değerleri daha fazla yol oluşmasını sağlar.
    • Tileable: Eğer çalışmanızı döşeme olarak kullanmak istiyorsanız seçili hale getirin.
    • Seed: Kendiniz bir sayı belirleyebilir ya da
      Randomize ifadesini seçerek filtrenin sizin yerinize bir sayı seçmesini
      sağlayabilirsiniz.
    • Algorithm: Labirent yapımı için iki algoritmadan
      birini seçebilirsiniz: Depth First ve Prim's Algorithm. Çalışmanızda
      ikisini de ayrı ayrı uygulayarak size uyan algoritmayı
      belirleyebilirsiniz.


    Alıntıdır..

      Forum Saati Perş. Mayıs 02, 2024 6:40 am